Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Arla tar ut OS-sponsringen i tv

I Arlas nya reklamfilm får kossorna lära sig att fokusera när de producerar naturens egen sportdryck – mjölken.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 27 April 2012, 12:55
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:24

Ämnen i artikeln:

ArlaANR BBDO

Nästa vecka går Arlas nya reklamfilm upp i tv-rutan.

Arla är en av sponsorer till SOK och har tidigare bland annat tagit fram nya mjölkförpackningar inför London-OS. Nu slår man även mynt av sponsorskapet i tv.

Kampanjen är framtagen av den brittiska reklambyrån AMV BBDO och adapterad till den svenska marknaden av ANR BBDO.  

Arbetsgrupp AMV BBDO London

Nichollas Hulley – Copywriter

Nadja Lossgott – Art Director

Charlie Thompson – Client Services Director

James Walker-Smith – Board Account Director

Amber Glenister/Kristoffer Aldorsson – Account Director

Guy Manwaring, Sonny London - Regissör

Ally Mee, AMV BBDO Ltd - Producent

Ämnen i artikeln:

ArlaANR BBDO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.