Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Arg snickare hamrade ner Anna Anka

Publicerad: 1 April 2010, 06:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:56

Säsongspremiären av ”Arga Snickaren” slog Anna Anka – men MTG TV är nöjda ändå.


Onsdagen var en premiärtät kväll för reklam-tv.

Klockan 20.00 krockade TV3:s premiär av ”Anna Ankas söker assistent” med Kanal 5:s ”Arga Snickaren”.

Den frispråkiga Hollywoodfrun drog 413 000 tittare, enligt preliminära siffror, vilket motsvarar 4,7 procent av landets 15-49-åringar som har tillgång till tv.

På samma tid satte ”Arga Snickaren” ett all-time-high, med 614 000 tittare, vilket ger en rating på 8,0 i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år.

– Arga Snickaren-Anders är en fantastisk man med ett enormt engagemang och det är uppenbart att tittarna tycker likanant, säger Dan Panas, presschef på Kanal 5.

Eyeworks "Drömmen om Italien” lockade 475 000 till TV4 klockan 20.00.

En timme senare hjälpte mordet på Linda Chen TV3:s och Strix:s ”Efterlyst” att nå en allt större publik, då 688 000 bänkade sig framför programmet. Ratingen blev 5,3 i målgruppen 15-49-åringar.

Samtidigt följde 1 030 000Lennart Ekdal och Martin Timells nitiska jakt på fuskbyggare, i TV4:s och Nordisk Films ”Fuskbyggarna”. Kanal 5:s final av CSI-trilogin drog 531 000 - och en rating på 7,9 i 15-44 år.

TV3:s ”Sandhamn” bytte tablåtid – från inplanerade 20.00 till 22.00, en slot med betydligt lägre konkurrens.

323 000 såg kulturkrocken mellan fulla unga män och äldre sura mekaniker.

Ratingen i målgruppen 15-49 år blev 4,2. Bästa målgrupp var kvinnor 15-34 år, där den uppgick till 5,9. Programmet produceras av Sto Cph.

MTG TV:s presschef Max Lagerbäck:

– Vi är nöjda med hela kvällen. MTG TV var störst i målgruppen 15-49 år sett till hela dygnet, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.