fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

”Året då kunderna äntligen ställer högre krav på transparens och effekt”

Publicerad: 3 december 2019, 11:55

Casten Almqvist, Sanny Ekstrand och John Aleman. Foto: Janne Næss och Press

Mediebranschen är industrin som aldrig står still. Dagens Media går igenom vad vi har att vänta av de olika medieslagen under 2020. Först ut är rörliga medier ✓ Tv-husen höjer priserna ✓ Avgörande med årsavtal ✓ Gränsen mellan linjär-tv och digitalt suddas ut

Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktBonnier BroadcastingCasten AlmqvistWarner Bros DiscoveryDentsu Aegis

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Samtliga tv-hus höjer annonspriserna inför 2020. Både Nent Group och TV4 har tidigare aviserat höjda priser. Även Discovery Networks följer efter och höjer priserna med i snitt 12 procent, berättar

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev