Rörligt
Annonsörer efterfrågar mer flexibla årsavtal
Publicerad: 23 januari 2020, 12:23
”Tyvärr ser vi att tv-kanalerna har allt svårare att leverera det som vi utlovats och på det sätt vi skulle önska”, säger Linda Wetterborg, marknadschef på Telenor. På bild: Michael Grimborg, Synsam, Tobias Karlsson, Max och Linda Wetterborg, Telenor.
Foto: Janne Næss
Just nu pågår årsavtalsförhandlingar mellan tv-husen och annonsörerna. Synsam, Max och Telenor efterfrågar mer flexibla lösningar i årsavtalen i stället för att låsa sin budget i stor utsträckning. ”Jag vill kunna agera här och nu”, säger Synsams marknadschef Michael Grimborg.
Den sista mars är deadline för att teckna årsavtal som gäller från och med 1 januari. De tre kommersiella tv-husen, Nent Group, Discovery Networks och TV4 är dock förtegna om
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.