måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Annonsörer efterfrågar mer flexibla årsavtal

Publicerad: 23 januari 2020, 12:23

”Tyvärr ser vi att tv-kanalerna har allt svårare att leverera det som vi utlovats och på det sätt vi skulle önska”, säger Linda Wetterborg, marknadschef på Telenor. På bild: Michael Grimborg, Synsam, Tobias Karlsson, Max och Linda Wetterborg, Telenor.

Foto: Janne Næss

Just nu pågår årsavtalsförhandlingar mellan tv-husen och annonsörerna. Synsam, Max och Telenor efterfrågar mer flexibla lösningar i årsavtalen i stället för att låsa sin budget i stor utsträckning. ”Jag vill kunna agera här och nu”, säger Synsams marknadschef Michael Grimborg.

Ämnen i artikeln:

TelenorTV4Warner Bros DiscoveryMaxViaplay GroupSynsamMichael Grimborg

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Den sista mars är deadline för att teckna årsavtal som gäller från och med 1 januari. De tre kommersiella tv-husen, Nent Group, Discovery Networks och TV4 är dock förtegna om

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev