Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 9 maj 2022, 09:54
Allt fler streamingtjänster väljer reklamspåret. En mättad marknad, skyhöga priser på innehåll och en mördande konkurrens är tre orsaker. ”SVOD-marknaden har inte samma tillväxt som tidigare”, säger C More-chefen Jens Håkansta.
✓ Så mycket reklam ska Pluto TV sända
✓ Jättarna Netflix och Disney Plus blir hybridtjänster
✓ Nya kvalitetskontakter för annonsörerna
✓ C Mores hybridtjänst ska driva räckvidd
Ämnen i artikeln:
Tema: Streamingmarknaden 2022Toppnyheter eftermiddagDigitala temaveckorRedaktionens valNästa vecka är det premiär för Paramounts, tidigare Viacom CBS, streamingtjänst Pluto TV på den nordiska marknaden – en tjänst helt finansierad av reklam. Lanseringen sker tillsammans med Nent Group,
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.