Rörligt
Annonsfinansierad SVOD på frammarsch
Publicerad: 9 maj 2022, 09:54
Allt fler streamingtjänster väljer reklamspåret. En mättad marknad, skyhöga priser på innehåll och en mördande konkurrens är tre orsaker. ”SVOD-marknaden har inte samma tillväxt som tidigare”, säger C More-chefen Jens Håkansta.
✓ Så mycket reklam ska Pluto TV sända
✓ Jättarna Netflix och Disney Plus blir hybridtjänster
✓ Nya kvalitetskontakter för annonsörerna
✓ C Mores hybridtjänst ska driva räckvidd
Ämnen i artikeln:
Tema: Streamingmarknaden 2022Toppnyheter eftermiddagDigitala temaveckorRedaktionens valNästa vecka är det premiär för Paramounts, tidigare Viacom CBS, streamingtjänst Pluto TV på den nordiska marknaden – en tjänst helt finansierad av reklam. Lanseringen sker tillsammans med Nent Group,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.