torsdag21 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Annonsfinansierad SVOD på frammarsch

Publicerad: 9 maj 2022, 09:54

Allt fler streamingtjänster väljer reklamspåret. En mättad marknad, skyhöga priser på innehåll och en mördande konkurrens är tre orsaker. ”SVOD-marknaden har inte samma tillväxt som tidigare”, säger C More-chefen Jens Håkansta.
✓ Så mycket reklam ska Pluto TV sända
✓ Jättarna Netflix och Disney Plus blir hybridtjänster
✓ Nya kvalitetskontakter för annonsörerna
✓ C Mores hybridtjänst ska driva räckvidd

Ämnen i artikeln:

Tema: Streamingmarknaden 2022Toppnyheter eftermiddagDigitala temaveckorRedaktionens val

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Nästa vecka är det premiär för Paramounts, tidigare Viacom CBS, streamingtjänst Pluto TV på den nordiska marknaden – en tjänst helt finansierad av reklam. Lanseringen sker tillsammans med Nent Group,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev