Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Annonsering via CTV i sin linda i Sverige – det krävs för ett genombrott

Publicerad: 16 mars 2021, 10:33

Pubmatics Jonas Olsen säger att samarbete är nyckeln för att annonsering via CTV ska kunna växa i Sverige.

Montage: Metamorworks/Janne Næss

Sverige har hamnat på efterkälken när det gäller annonsering via CTV, visar en undersökning från Pubmatic. Men bolaget menar att vi står på randen till en revolution inom tv-reklam. ”Skiftet är här nu”, säger Jonas Olsen, global videochef på Pubmatic.


Ämnen i artikeln:

PubmaticTV4NENT Group

Under 2020 tillkom cirka 3 miljoner streamingabonnemang på den nordiska marknaden, därmed uppgår den nordiska marknaden till totalt 13,6 miljoner abonnemang, enligt Mediavision. Det betyder en kraftig tillväxt på närmare

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

PubmaticTV4NENT Group

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.