Rörligt
Annonsering via CTV i sin linda i Sverige – det krävs för ett genombrott
Publicerad: 16 mars 2021, 10:33
Pubmatics Jonas Olsen säger att samarbete är nyckeln för att annonsering via CTV ska kunna växa i Sverige. Foto: Metamorworks/Janne Næss
Sverige har hamnat på efterkälken när det gäller annonsering via CTV, visar en undersökning från Pubmatic. Men bolaget menar att vi står på randen till en revolution inom tv-reklam. ”Skiftet är här nu”, säger Jonas Olsen, global videochef på Pubmatic.
Under 2020 tillkom cirka 3 miljoner streamingabonnemang på den nordiska marknaden, därmed uppgår den nordiska marknaden till totalt 13,6 miljoner abonnemang, enligt Mediavision. Det betyder en kraftig tillväxt på närmare
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.