Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Anna Glanmark ny marknadschef på Disney

Publicerad: 28 Mars 2013, 09:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50

Anna Glanmark blir ny marknadsdirektör för Disney Nordic. Hennes uppgift blir att framför allt att stötta Disneys satsning på den nordiska annonsmarknaden.


I november i fjol introducerade Disney reklam på Disney Channel, vilket var ett steg i företagets drajv för att förstärka sitt nordiska reklamerbjudande.

Under 2013 kommer Disney att bygga vidare på detta genom lanseringen av varumärket Disneymedia+.

Disneymedia+ är ett nytt affärsområde som omfattar två områden: dels reklam i bolagets kanaler samt ett strategiskt partnersamarbete.

– Inom ramen för Disneymedia+ tittar vi tillsammans med en partner på hur samarbetet ska se ut beroende på partnerns målgrupp och mål och bygger sedan ett koncept utifrån det som spelas ut både på våra plattformar och i övrig marknadsföring, berättar Linda Andersson, kommunikationsansvarig på Disney Nordic för dagensmedia.se.

I rollen som ny marknadschef för Disney Nordic blir en av Anna Glanmarks huvuduppgifter att bygga vidare på samarbetet med lokala företagspartners.

– Min roll kommer att handla om att fortsätta att säkra vårt eget starka varumärke, att stötta det löpande arbetet med våra fantastiska produkter samt att stötta lanseringen av vår nya affärsenhet med försäljning av reklam och strategiska företagssamarbeten, Disneymedia+. Det ska bli väldigt kul, säger Anna Glanmark i ett pressmeddelande.

Anna Glanmark ersätter Veronica Lindholm som går vidare till livsmedelskoncernen Mondelez International där hon blir Finlandschef.

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.