Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Alsing som tv-Jesus

Publicerad: 17 Augusti 2011, 07:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

TV3 går hårt ut i höst med en rejält uppumpad reklambudget. En av nyckelsatsningarna är Adam Alsing som Jesus i reklamen för ”#Adamlive”.


Ämnen i artikeln:

Adam AlsingTV3

Det är ingen hemlighet att vi hade problem med TV3 och nu har vi några riktigt stora format som vi verkligen tror på. Framför allt ”Adam Live” och ”True Talent”, som stöds med tidernas största utomhuskampanj, säger Robert Kviby, marknadschef på MTG TV.

Dagensmedia.se har tidigare berättat om kampanjen för "True Talent" som gick upp i helgen. Om ett par är det dags att att rulla igång kampanjen för den nya förkvällssatsningen "#Adamlive", som har premiär den 5 september.

En av utgångspunkterna för kampanjen är att Adam Alsing en gång inledde sin tv-karriär i kanalen. Koncept och idé är framtagna internt och PHD står bakom mediestrategin.

– Vårt budskap är att Adam är tillbaka - som en Jesusgestalt som håller i trådarna för programmet. Med kampanjen vill vi också differentiera oss mot en vanlig tråkig förkväll. Adam kommer att göra det här programmet till något nytt och annorlunda, säger Robert Kviby.

Adam Alsing ska leda programmet tillsammans med Carin Da Silva och Daniel Breitholtz.

Läs mer om tv-bolagens reklamkrig i DM Plus.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Adam AlsingTV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.