Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Alsing som tv-Jesus

TV3 går hårt ut i höst med en rejält uppumpad reklambudget. En av nyckelsatsningarna är Adam Alsing som Jesus i reklamen för ”#Adamlive”.


Publicerad 2011-08-17 07:36
Uppdaterad 2015-12-06 15:02

Ämnen i artikeln:

Adam Alsing

Dela artikeln:

Det är ingen hemlighet att vi hade problem med TV3 och nu har vi några riktigt stora format som vi verkligen tror på. Framför allt ”Adam Live” och ”True Talent”, som stöds med tidernas största utomhuskampanj, säger Robert Kviby, marknadschef på MTG TV.

Dagensmedia.se har tidigare berättat om kampanjen för "True Talent" som gick upp i helgen. Om ett par är det dags att att rulla igång kampanjen för den nya förkvällssatsningen "#Adamlive", som har premiär den 5 september.

En av utgångspunkterna för kampanjen är att Adam Alsing en gång inledde sin tv-karriär i kanalen. Koncept och idé är framtagna internt och PHD står bakom mediestrategin.

– Vårt budskap är att Adam är tillbaka - som en Jesusgestalt som håller i trådarna för programmet. Med kampanjen vill vi också differentiera oss mot en vanlig tråkig förkväll. Adam kommer att göra det här programmet till något nytt och annorlunda, säger Robert Kviby.

Adam Alsing ska leda programmet tillsammans med Carin Da Silva och Daniel Breitholtz.

Läs mer om tv-bolagens reklamkrig i DM Plus.

Synnöve Almer

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.