Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Aftonbladets tv nära drömgränsen

Publicerad: 13 Juli 2009, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:18

Aftonbladet TV närmar sig 1,5 miljoner unika tv-besökare i veckan. Och till hösten storsatsar tv-kanalen.


Michael Jacksons död ger fortsatt utslag hos sajternas trafik.

– Vi är mycket nära drömgränsen nu, förra veckan hade vi 1.496.000 unika besökare på sajten, säger Elsa Falk, chef för Aftonbladet TV.

Enligt har klippvisningarna de senaste veckorna legat i snitt 76 procent högre än samma vecka förra året.

– Först och främst har vi gjort ett bra jobb sedan är vår analys att många upptäckte Aftonbladet TV när Michael Jackson avled men att de sedan har dröjt sig kvar.

De mest sedda klippen förra veckan hade inte heller anknytning till Michael Jackson utan var ett skrattande barn och personer som sprang nakna på Roskildefestivalen.

Enligt Elsa Falk syns webb-tv-intresset även hos annonsörerna.

– I juni hängde försäljningen med och vi hade nästan all time high. Sedan kommer det säkert gå ner lite under juli precis som för alla andra medier.

Liksom hos de traditionella tv-kanalerna går Aftonbladet TV:s höst i gång på allvar i september. Bland annat kommer samhällsprogrammet Korseld med Aftonbladets Katrine Kielos och Svenska Dagbladets Sanna Rayman

– Tittarmässigt har det gått ungefär som vi förväntade oss och programmet har fått väldigt bra genomslag i bloggosfären så det kommer tillbaka.

Ett par nyheter är på gång också.

– I oktober har vi två-tre nya program på gång, men de kan jag inte säga mer om nu, säger Elsa Falk.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.