Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Aftonbladet vill sända linjär tv

Publicerad: 12 November 2013, 06:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

Aftonbladet hoppas få tillstånd att sända tv i det digitala marknätet.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Under det senaste året har Aftonbladet trappat upp sin webb-tv-offensiv. Bland annat har en tredje studio byggts och antalet tv-medarbetare har ökat från 20 till 60 stycken.

Under vecka 1–45 2013 hade Aftonbladet TV i snitt fyra miljoner besök i veckan, enligt siffror från KIA-Index.

Nu siktar Aftonbladet på att nu ut med rörligt material till ännu flera. Därför har man ansökt om tillstånd att sända tv från det digitala marknätet under perioden 2014–2020.

– En ny distributionsform i form av en kanal i det digitala marknätet skulle ge oss ännu en plattform att agera utifrån. Det är inte minst viktigt gentemot annonsörer och framtida partners. Samtidigt ger det en möjlighet att bredda publikunderlaget för hela vår onlineverksamhet, vilket skulle stärka vår position ytterligare, säger Aftonbladets publisher Jan Helin i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ INTERVJUN MED JAN HELIN:

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.