Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Aftonbladet storsatsar på tv

Publicerad: 20 Maj 2015, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01

Ny streamingplattform och flera nya program ska utveckla Aftonbladets annonsaffär.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Aftonbladet lanserar en ny mer användarvänlig plattform. Samtidigt ska också nio nya programserier släppas.

Tre av programmen kommer att ha premiär på Aftonbladets ungdomssatsning Boom. I programmet "Snapchat Challenge" ska olika profiler skapa utmaningar för tittarna.

– Vårt utbud utvecklas hela tiden. Vi är sedan tidigare starka på nyheter och samhällsrelaterade program och intensifierar nu satsningen på underhållning. Vi kommer göra mycket mer målgruppsanpassad tv framöver för att lättare nå fram till våra tittare och utveckla annonsaffären, säger Lotta Folcker, programchef för Aftonbladet TV, i ett pressmeddelande.

Med den nya plattformen hoppas Aftonbladet TV på att ge en bättre användarupplevelse och förbättra möjligheterna för annonsörer och sponsorer att nå ut i programmen.

Niclas Bergström är produktchef på Aftonbladet TV.

– Nu kan vi paketera våra program i en mycket mer överskådlig miljö och på ett bättre sätt ta tillvara på den stora mängd material vi producerar varje dag. Det kommer att bli mycket enklare för tittarna att hitta det de är intresserade av och för annonsörer att driva kampanjer, säger han i ett pressmeddelande.

Här är alla nya program:

"Hårdträning" där Jonas Colting ger tips om träning

"Doktorn tipsar" med Maria Bjaring och läkaren Arash Sanari

"53 snabba" där Helena Trus möter kändisar

"Grillsommar" med grilltips

"Alla pratar väder" med meteorologen Martin Hedberg

"Jacobs Gata" där musikern Jacob Gordin möter hemlösa i Stockholm

"Relationsjuryn" med Lisa Sjösten, Joakim Mattsson och Julia Knave

"Studio Boom" där olika profiler får skapa sina egna program

"Snapchat Challenge" där profiler skapar utmaningar för tittarna.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.