Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Adam Live kör sponsrade inslag

Publicerad: 2 September 2011, 08:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:00

Förkvällsprogrammet ”#Adam Live” i TV3 satsar på stående annonsörssamarbeten i programupplägget. Varje tisdag svarar Bauhaus på tittarnas byggfrågor.


Ämnen i artikeln:

MTGBauhausAdam AlsingTV3

Bauhaus är en van köpare av redaktionella samarbeten på webben och i tv, bland annat i TV4:s ”Solsidan” och Kanal 5:s ”Sofias änglar”.

På tisdag är det premiär för ”Bygghjälpen” i ”Adam Live”. Varje tisdag kommer en expert från Bauhaus besvara frågor om tittarnas byggprojekt i ett 5 till 8 minuter långt inslag.

– Vi träffade Adam (Alsing) för att diskutera ett upplägg och personkemin funkade bra. Det här är ett sätt för oss att skapa något som vi kan ta ut i egna kanaler, säger Johan Saxne, marknadschef på Bauhaus

Samarbetet är ett sätt att lansera Bauhaus nya ”fråga experten”-tjänst som finns på deras webb och Facebook-sida.

Bauhausinslaget ska sändas varje tisdag i tolv veckor.

”Adam Live” samarbetar även med The Phonehouse i en tävling om allmänbildning. Tittarna kan utmana Adam Alsing i allmänbildning live i rutan och priset är en smartphone från HTC.

Programmet samarbetar även med Postkodlotteriet.

Upplägget liknar det som TV4:s "Förkväll" använde sig av – och dessutom fälldes för av Granskningnämnden. TV3 sänds dock från Storbritannien och lyder därmed under Ofcoms regler.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

MTGBauhausAdam AlsingTV3

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.