Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Action i Kolmårdens sommarkampanj

Publicerad: 16 juni 2009, 09:20
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Kolmården bygger på känslan av spänd förväntan i sin senaste rikstäckande tv-kampanj.


Filmen inleds med bilder på ansiktsutryck som varierar mellan spänning, glädje och nervositet och sedan exloderar filmen i en serie snabba klipp med djur i aktion. Bland annat får en björn ett tjuvnyp av en varg. Filmen avslutas med budskapet ”Vilda djur. På riktigt. Känns i hela kroppen.”

– Vi jobbar med en ny kommunikationsplattform som handlar just om alla de reaktioner vi får från våra besökare. Vi får spontana tackmejl och ville föra över de känslorna som besökarna ger uttryck för till filmen, säger Lars Lindvall, marknadschef på Kolmården. 

Kommunikationsplattformen som Kolmården jobbar med ska å sikt också kunna användas för företagets konferensverksamhet och familjespa.

– Även om det låter som skilda världar så finns det många paralleller mellan våra olika verksamheter där djurparken ger oss en unik position. Manéren kommer försts inte vara exakt likadana men de baseras på samma idé.

Reklamfilmen ska visas under sommaren på TV4.

Reklambyrå: Hallberg Thorstenson (Projektledare, Johan Windahl)

Produktionsbolag: Ligistfilm (producent, Carl Ljungdahl)

Mediebyrå: Vizeum.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.