Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

ABC höjer Oscar-priserna

Publicerad: 5 Januari 2011, 06:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:26

Den amerikanska tv-kanalen ABC höjer priset på spotar under Oscargalan. Det är första gången på två år, skriver adage.com.


2009 och 2010 fick ABC mellan 1,3 och 1,5 miljoner dollar för en 30-sekundersspot, det vill säga uppåt dryga 10 miljoner kronor enligt dagens kurs.

I år ska en spot kosta 1,7 miljoner dollar skriver adage.com. 2008 kostade en 30-sekundersspot dock hela 1,82 miljoner dollar.

Förra året såg i snitt 41,3 miljoner tittare galan i USA – den högsta tittarsiffran sedan 2005.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.