Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Trots varningar om lågkonjunktur – ljudbolagen siktar på ökad annonsförsäljning

Publicerad: 15 november 2022, 10:06

Viaplay Group Radios, Acasts och Bauer Medias försäljningsdirektörer om framtiden, nya produkter och prisjusteringarna inför 2023.

Foto: pressbild/Acast/Robin Thunholm

Ljudmedierna kämpar för att annonsörerna ska ta det kommersiella värdet av audio på allvar. ✓Acast och Bauer släpper nya annonsprodukter ✓Så justeras priserna inför 2023 ✓Programmatiskt ljud växer

Ämnen i artikeln:

Viaplay GroupBauer Media GroupAcastToppnyheter förmiddag

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Investeringarna i ljudmedier landade förra året på 1,3 miljarder kronor, enligt IRM. Av det står investeringarna i poddar för 282 miljoner kronor, vilket innebär att poddar hade en andel på

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev