Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Storytel väljer Howcom

Publicerad: 29 mars 2021, 10:24

Howcom ska effektivisera medieköpen och utveckla affären på den svenska marknaden

Foto: Skärmdump

Storytel väljer att samarbeta med mediebyrån Howcom som bland annat ska effektivsera bolagets medieköp.


Ämnen i artikeln:

HowcomStorytel

Ljud- och e-boksföretaget och teknikplattformen för ljudbokslyssning Storytel väljer Howcom som sin nya mediabyrå-partner på den svenska marknaden, enligt ett pressmeddelande. Mediebyrån ska effektivisera medieköpen och utveckla affären på den svenska marknaden, framgår det. 

– Vi kände redan från början att vi fick stort förtroende för Howcom genom sin transparenta affärsmodell och den kompetens de besitter. De har visat en stor förståelse för vår affär och de utmaningar vi står inför vilket i slutändan gjorde valet enkelt, säger Maria Sörnell, marknadschef på Storytel Sverige, i pressmeddelandet.

Therese Andersson på Howcom har utsetts till kundansvarig för Storytel. 

– Vi är jätteglada att få förtroendet som mediebyrå och att vara med på Storytels tillväxtresa som branschledande aktör inom kategorin. Det är ett taggat team som består av ett tajt samarbete med Storytel. Samarbetet inleddes redan under hösten 2020 och uppdraget omfattar utöver mediestrategi, köp och även kommunikationsutveckling, säger hon i pressmeddelandet.

 

Storytel...

... är en abonnerad streamingtjänst för ljudböcker och e-böcker, och finns i dag på över 20 marknader. Bolaget erbjuder lyssning och läsning av en halv miljon titlar globalt.

 

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

HowcomStorytel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.