Radio/podd
Storannonsörerna om fördelarna och nackdelarna med radio: ”Har en viktig roll i vår marknadsföring”
Publicerad: 10 september 2021, 05:39
”Vi strävar efter ett engagerande och humoristiskt budskap i radio”, säger Sara Blossborn, media manager på Svenska Spel Tur, till vänster i bild. Sofie Lager, marketing manager på McDonald’s, till höger.
Radio som mediekanal har ökat med 5,5 procent under det första halvåret 2021. Svenska Spel och McDonald's, som är två av Sveriges storinvesterare i ljudmediet, berättar om hur de jobbar med radio och vilka styrkor samt svagheter de ser med mediekanalen.
Radion som medieslag minskade precis som majoriteten av alla andra medieslag under 2020 till följd av coronapandemin. Totalt minskade investeringarna med 11,4 procent, enligt medieinvesteringarna förmedlade genom Sveriges Mediebyråers medlemmar,
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.