Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Storannonsörerna om fördelarna och nackdelarna med radio: ”Har en viktig roll i vår marknadsföring”

Publicerad: 10 september 2021, 05:39

”Vi strävar efter ett engagerande och humoristiskt budskap i radio”, säger Sara Blossborn, media manager på Svenska Spel Tur, till vänster i bild. Sofie Lager, marketing manager på McDonald’s, till höger.

Radio som mediekanal har ökat med 5,5 procent under det första halvåret 2021. Svenska Spel och McDonald's, som är två av Sveriges storinvesterare i ljudmediet, berättar om hur de jobbar med radio och vilka styrkor samt svagheter de ser med mediekanalen.


Ämnen i artikeln:

LjudvågenMcDonaldsSvenska Spel

Radion som medieslag minskade precis som majoriteten av alla andra medieslag under 2020 till följd av coronapandemin. Totalt minskade investeringarna med 11,4 procent, enligt medieinvesteringarna förmedlade genom Sveriges Mediebyråers medlemmar,

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News