Radio/podd
SR lägger miljoner på att locka unga journalister: ”Stora pensionsavgångar framför oss”
Publicerad: 21 mars 2023, 06:39
SR satsar fem miljoner på att stärka sitt arbetsgivarvarumärke.
Foto: Janne Næss
Sveriges Radio behöver attrahera medarbetare. Nyligen blev det klart att byrånätverket The North Alliance vunnit upphandlingen om att stärka SR:s arbetsgivarvarumärke: ”Vi kan ha underskattat de rekryteringsutmaningar vi nu står inför”.
Både Polismyndigheten och Försvaret lägger stora summor på att göra sig attraktiva som arbetsgivare. Enligt en ny upphandling hakar Sveriges Radio (SR) på trenden för att få fler att välja
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.