Radio/podd
Spotifys Nordenchef: ”Med vår storlek kommer ett stort ansvar”
Publicerad: 3 maj 2022, 05:20
Vilken roll och vilket ansvar Spotify ska ta i medielandskapet är något som bolaget pratar om och jobbar med varje dag, säger Norden-vd:n Jenny Hermanson.
2021 var året när Spotify fick två intäktsben: prenumerationer och reklam. En viktig förklaring är satsningen på podcast. Norden-vd:n Jenny Hermanson och försäljningschefen Gabriel Aksan om: ✓Intäktsmodellerna framåt ✓Poddstrategin ✓Tillväxtplanerna ✓Joe Rogan-kontroversen.
Entreprenörerna Daniel Eks och Martin Lorentzons Spotify grundades 2006 och lanserades 2008. Ett år senare kom Jenny Hermanson, i dag Norden-vd, till musiktjänsten. Hennes första uppdrag var som mediesäljare.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.