Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Spotifys Nordenchef: ”Med vår storlek kommer ett stort ansvar”

Publicerad: 3 maj 2022, 05:20

Vilken roll och vilket ansvar Spotify ska ta i medielandskapet är något som bolaget pratar om och jobbar med varje dag, säger Norden-vd:n Jenny Hermanson.

2021 var året när Spotify fick två intäktsben: prenumerationer och reklam. En viktig förklaring är satsningen på podcast. Norden-vd:n Jenny Hermanson och försäljningschefen Gabriel Aksan om: ✓Intäktsmodellerna framåt ✓Poddstrategin ✓Tillväxtplanerna ✓Joe Rogan-kontroversen.


Ämnen i artikeln:

SpotifyNetflixToppnyheter förmiddag

Entreprenörerna Daniel Eks och Martin Lorentzons Spotify grundades 2006 och lanserades 2008. Ett år senare kom Jenny Hermanson, i dag Norden-vd, till musiktjänsten. Hennes första uppdrag var som mediesäljare.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev