Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Spotify släpper nytt annonsverktyg i Sverige

Publicerad: 6 April 2021, 11:12

Foto: Janne Næss

Spotify podcast ads och Streaming ad insertion (SAI) lanseras i Sverige, vilket ska ge annonsörer mer information om hur poddlyssnandet ser ut.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Spotify podcast ads, som drivs av Streaming ad insertion (SAI), rapporterar och levererar data kring bekräftade annonslyssningar – i stället för att exempelvis utgå från data om antalet nedladdningar. 

Syftet är att ge marknadsförare väsentlig information för att de ska kunna planera och följa upp hur väl en podcastkampanj har levererat och vilka målgrupper som nås. 

I Sverige görs Spotify podcast ads tillgängligt för de populäraste exklusiva poddarna så som ”Gynning och Berg”, ”Sweet but psycho”, ”Spotify Dok” och ”Raseriet”. 

Annonsörer kommer kunna köpa Spotify podcast ads för enskilda poddar med placering i början eller i mitten av ett avsnitt. 

SAI har tidigare bara funnits tillgängligt i USA, Kanada, Storbritannien och Tyskland. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.