Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Spotify rullar ut Ad Studio i Sverige

Publicerad: 23 augusti 2021, 05:00

Annonsverktyget Ad Studio sjösätts i Skandinavien.

Foto: Henrik Montgomery/TT

Spotifys selfservice-plattform Ad Studio ska hjälpa svenska annonsörer att snabbt skapa skräddarsydda annonser.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Spotify Ad Studio som funnits tillgänglig i beta-version i Finland, lanseras nu skarpt i de skandinaviska länderna.

Ad Studio, som är en selfservice-plattform, ska hjälpa varumärken och verksamheter att nå sina målgrupper, genom att på bara minuter skapa skräddarsydda ljudannonser. 

 – Fördelen med Spotify Ad Studio är att det är enkelt att komma i gång med sin kampanj i alla steg, från urval av målgrupper, behov av räckvidd och frekvens, till annonsproduktion och sedan uppföljning i realtid, kommenterar Patrik Kleiner på Spotify Advertising, i ett pressmeddelande.

En av annonsörerna som testat annonsverktyget Ad Studio i Finland är teknikföretaget Wolt:

– Spotify Ad Studio har varit ett effektivt verktyg för oss för att genomföra varumärkesstärkande kampanjer. Gränssnittet är enkelt att använda och gör att vi snabbt kan få upp en kampanj där vi har full kontroll över targeting och våra kreativa assets, kommenterar Anh Nguyen, Vice President Performance Marketing, på Wolt.

LÄS ÄVEN: Acast, Tiktok och Hulu – I år ska alla ha eget annonsverktyg  

LÄS ÄVEN: Bekräftat: Spotify släpper prentjänst 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News