Radio/podd
Schibsted går med i Poddindex
Publicerad: 23 mars 2023, 06:35
Schibsted ansluter till Poddindex som publicist.
Schibsted anslutar till poddvalutan Poddindex som publicist.
Schibsted har de senaste åren satsat allt mer på poddar med exempelvis Aftonbladet Daily och nu senast Dynastin och Sportbladet Daily. En del av poddarna har tidigare ingått i Poddindex via plattformen Acast, men nu ansluter alltså Schibsted som publicist till valutan.
– Det här är en självklar väg för oss att gå. Som publicist i Poddindex kan vi fortsätta att driva mediehusens poddsatsningar samtidigt som vi befäster vår position på den svenska poddmarknaden, säger Frederic Skalberg, commercial advisor podcast på Schibsted Marketing Services, i ett pressmeddelande.
Att gå med i Poddindex handlar framförallt om att förenkla för annonsörer, som därmed kan få en överblick av räckvidden för samtliga poddar från Schibsted.
– Att vi nu fullt ut går in i kategorin publicist i Poddindex gör det lättare för oss att svara mot den ökade efterfrågan vi ser från allt fler annonsörer som vill vara med i vår poddkontext, säger Caroline Ensér, head of commercial products på Schibsted Marketing Services, i pressmeddelandet.
I slutet av förra året valde Schibsted att lämna branschens gemensamma valuta för rörlig bild, MMS.
LÄS ÄVEN: ”Dynastin” SvD:s mest framgångsrika publicering