Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

SAB ska visa på ljudets styrkor

Publicerad: 28 November 2019, 09:20

Christer Modig på Nent, Fredrik Hermansson på Acast och Louise Lundgren på Bauer Media berättar om målet med nya Sound Advertising Bureau (SAB).

Foto: Pax Engström, samt pressbilder.

Bauer Media och Nent ska damma av och uppdatera den gamla radioorganisationen RAB. Motivet är att, tillsammans med Acast och Spotify, argumentera för ljudets styrkor och på så vis driva investeringar.


Ämnen i artikeln:

Bauer Media GroupChrister ModigSpotifyAcastNENT Group

Konkurrenterna Nent, Bauer Media, Acast och Spotify går samman för att tillsammans driva ljudmediet framåt, vilket Dagens Media rapporterade om i förra veckan. Tillsammans ska aktörerna få fler annonsörer

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.