Få hela storyn
Starta din prenumeration
Radio/podd
Publicerad: 28 November 2019, 09:20
Christer Modig på Nent, Fredrik Hermansson på Acast och Louise Lundgren på Bauer Media berättar om målet med nya Sound Advertising Bureau (SAB).
Foto: Pax Engström, samt pressbilder.
Bauer Media och Nent ska damma av och uppdatera den gamla radioorganisationen RAB. Motivet är att, tillsammans med Acast och Spotify, argumentera för ljudets styrkor och på så vis driva investeringar.
Konkurrenterna Nent, Bauer Media, Acast och Spotify går samman för att tillsammans driva ljudmediet framåt, vilket Dagens Media rapporterade om i förra veckan. Tillsammans ska aktörerna få fler annonsörer
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.