Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Radio/podd

SAB ska visa på ljudets styrkor

Publicerad: 28 November 2019, 09:20

Christer Modig på Nent, Fredrik Hermansson på Acast och Louise Lundgren på Bauer Media berättar om målet med nya Sound Advertising Bureau (SAB).

Foto: Pax Engström, samt pressbilder.

Bauer Media och Nent ska damma av och uppdatera den gamla radioorganisationen RAB. Motivet är att, tillsammans med Acast och Spotify, argumentera för ljudets styrkor och på så vis driva investeringar.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupSpotifyChrister ModigBauer Media GroupAcast

Konkurrenterna Nent, Bauer Media, Acast och Spotify går samman för att tillsammans driva ljudmediet framåt, vilket Dagens Media rapporterade om i förra veckan. Tillsammans ska aktörerna få fler annonsörer

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.