Få hela storyn
Starta din prenumeration
Radio/podd
Publicerad: 23 mars 2020, 12:44
Radio tappar lyssnare under coronakrisen. Linjär-tv ser däremot en liten uppgång.
Foto: Janne Næss
Radion tappar lyssnartid i spåren av coronakrisen. Samtidigt snabbar krisen på förflyttningen från linjär-tv till digital tv-konsumtion. Det visar en analys från Amplifi.
Den kommersiella radion har sedan omregleringen av radiomarknaden 2018 tagit andelar av Sveriges Radio. Omregleringen gjorde att de kommersiella radiohusen ökade sin distribution i och med att de nationella radiotillstånden
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.