Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Så bygger Spotify sitt ljudimperium

Publicerad: 18 September 2019, 11:28

Bild 1/2  ”Musik är fortfarande kärnan i Spotify men podcast är ett jättebra komplement”, säger Johan Seidefors, nordisk innehållschef på Spotify.

Foto: Alexander Donka

Spotify bygger ett ljudimperium och knyter till sig allt fler poddar. För Dagens Media berättar Spotifys nordiska innehållschef, Johan Seidefors, om strategin för att bli störst inom ljud. ✓ Hur de väljer ut sina exklusiva poddar ✓ Största utmaningen ✓ Nästa steg.


Ämnen i artikeln:

Spotify

Spotifys storslagna plan på att bli världens största ljudplattform spinner vidare. ”Raseriet” med Amie Bramme Sey och Fanna Ndow Norrby samt en ny original podd med Nathalie Danielsson och Tess Gustafsson är de senaste poddarna som Spotify knutit till sig exklusivt. I målet att bli störst inom ljud är inte bara musik utan även podcast en viktig pusselbit. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.