Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Rätt ton, lyhördhet och genomtänkt innehåll – här är ljudbolagens knep för att fånga unga

Rätt ton, lyhördhet och genomtänkt innehåll – här är ljudbolagens knep för att fånga unga

De yngre mediekonsumenterna ställer andra krav på utbud, format och ton än sina föräldrar. Dagens Media har frågat Bookbeat, Storytel, Acast, Sveriges Radio, Bauer Media och Nent om utmaningarna med – och strategierna för – att nå barn och unga.

Publicerad: 26 november 2021, 13:12

Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorTema: Framtidens mediekonsumenter

”Vi får inte vara tondöva och tro att vi sitter på alla svar kring vad våra lyssnare vill ha”, svarar Johanna Turner på Acast

Foto: Mattias Ahlm/Sveriges Radio + Andreas Carlfors/Bookbeat + Mattias Bardå/Storytel + Nicklas Gustafsson/Arctistic

Tidigare under hösten ägnade Dagens Media en hel temvecka åt ”Ljudvågen”. Det eftersom lyssnandet på många håll skjuter i höjden – inte minst under coronapandemin. Men vilken relation har

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev