Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Radio- och tv-bolagen ser fler möjligheter än utmaningar – it-cheferna avslöjar sina viktigaste prioriteringar

Publicerad: 22 maj 2021, 09:09

Jenny Englund Stridh (SVT), Björn Heurlin (SR), Kaj af Kleen (Nent) och Henri Caddeo på TV4 Media ser flera möjligheter på teknikområdet.

Radio- och tv-bolagen tror att tekniken kan bli avgörande i deras förmåga att nå ut till nya användare. Men den snabba utvecklingen ställer höga krav på mediehusen. TV4, Nent, SVT och SR berättar om sin syn på tekniken samt hur de ska prioritera framåt.


Ämnen i artikeln:

Martech och adtechSVTSveriges RadioNENT GroupTV4

Bakom dagens stora teknikfrågor finns en rad utmaningar – och att sammanfatta dem visade sig vara en utmaning i sig. Dels eftersom it-frågorna på många bolag spänner över flera delar

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.