Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Radio kan ta platsen som prisvärt räckviddsmedium

Publicerad: 6 December 2019, 06:34

Staffan Rosell, vd Bauer Media, Amanda Hammarström, senior video och audio planner PHD, och Christer Modig, vd Nent Group Radio.

Sedan omregleringen av radiomarknaden 2018 har den kommersiella radion ökat sin räckvidd. Men en avmattning i konjunkturen kan slå mot radioinvesteringarna. Dagens Media går igenom vad vi har att vänta av de olika medieslagen under 2020.


Ämnen i artikeln:

Bauer Media GroupPHDNENT GroupVizeum

En ökad räckvidd för den kommersiella radion ger så klart nya intäktsmöjligheter. Enligt en prognos från mediebyrån Vizeum, som Dagens Media tidigare har berättat om, förväntas räckvidden för kommersiell

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.