måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Prognos: Så mycket växer radion fram till 2022

Publicerad: 31 oktober 2019, 09:02

Staffan Rosell, vd på Bauer Media, och Christer Modig, vd på Nent Group Radio.

Foto: Pax Engström

Den kommersiella radion har sedan omregleringen 2018 tagit andelar av Sveriges Radio. Och trenden ser ut att fortsätta. ✓ Så mycket växer den kommersiella radion fram till 2022 ✓ DAB återigen i ropet ✓ Nent Group tittar på att minska annonsvolymen

Ämnen i artikeln:

Dagens Media InsiktViaplay GroupBauer Media GroupVizeumStaffan RosellChrister Modig

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Sveriges Radio hade i förra veckan, vecka 43, en daglig räckvidd på 51,1 procent av befolkningen, medan Bauer Media låg på 25 procent och Nent Group på 22,9 procent, enligt

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev