Radio/podd
Prognos: Så mycket växer radion fram till 2022
Publicerad: 31 oktober 2019, 09:02
Staffan Rosell, vd på Bauer Media, och Christer Modig, vd på Nent Group Radio.
Foto: Pax Engström
Den kommersiella radion har sedan omregleringen 2018 tagit andelar av Sveriges Radio. Och trenden ser ut att fortsätta. ✓ Så mycket växer den kommersiella radion fram till 2022 ✓ DAB återigen i ropet ✓ Nent Group tittar på att minska annonsvolymen
Ämnen i artikeln:
Dagens Media InsiktViaplay GroupBauer Media GroupVizeumStaffan RosellChrister ModigSveriges Radio hade i förra veckan, vecka 43, en daglig räckvidd på 51,1 procent av befolkningen, medan Bauer Media låg på 25 procent och Nent Group på 22,9 procent, enligt
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.