Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Radio/podd

Prognos: Så mycket växer radion fram till 2022

Publicerad: 31 Oktober 2019, 09:02

Staffan Rosell, vd på Bauer Media, och Christer Modig, vd på Nent Group Radio.

Foto: Pax Engström

Den kommersiella radion har sedan omregleringen 2018 tagit andelar av Sveriges Radio. Och trenden ser ut att fortsätta. ✓ Så mycket växer den kommersiella radion fram till 2022 ✓ DAB återigen i ropet ✓ Nent Group tittar på att minska annonsvolymen


Ämnen i artikeln:

NENT GroupChrister ModigDagens Media InsiktVizeumBauer Media GroupStaffan Rosell

Sveriges Radio hade i förra veckan, vecka 43, en daglig räckvidd på 51,1 procent av befolkningen, medan Bauer Media låg på 25 procent och Nent Group på 22,9 procent, enligt

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.