Radio/podd
Podspace lanserar Nordiskt annonsnätverk
Publicerad: 10 februari 2023, 12:25
Lukas Boo, Head of Ads på Third Ear, blir ansvarig för att leda annonsaffären.
Foto: Pressbild
Podspace lanserar ett nytt annonsnätverk. Tanken är att annonsörer ska nå ut brett – men också kunna lansera smalare kampanjer mot specifika målgrupper.
Med över en miljon lyssnare på plattformen lanserar de nu ett annonsnätverk. Det ska kunna leverera dynamiska annonser med möjlighet till målgruppsstyrning utifrån intresse, kön, ålder och geografi.
– Med Podspace Ads erbjuder vi både mindre kreatörer och stora utgivare möjligheten att tjäna pengar utan något merarbete, men samtidigt bibehålla friheten och rätten till sitt innehåll och sin publik. Det går helt i linje med Podspace vision om att bli, och numera stärka vår position som, den bästa plattformen för poddskapare och lyssnare, säger Marcus Gellermark, CPO på Podspace i ett pressmeddelande.
LÄS OCKSÅ: Poddlyssnandet 2022: Spränger 6-miljonersvallen
I samband med lanseringen ingår Podspace ett partnerskap med Third Ear Studio avseende försäljning av annonser i nätverket.
– Vi har fått en överväldigande positiv respons från mediebyråer och annonsörer, som välkomnar en ny aktör i denna relativt ”unga” marknad. Det vi öppnar upp är unika och helt nya ytor, och vi har stora planer på hur vi framåt kan hjälpa både mediebyråer och direktkunder att effektivisera sina köp av poddkampanjer”, säger Lukas Boo, Head of Ads på Third Ear, som blir ansvarig för att leda affären.