Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Podme når milstolpe – passerar 200 000 betalande prenumeranter

Publicerad: 28 september 2022, 08:00

Podme, som Johan Strömberg är vd för, berättar att bolaget är Schibsteds snabbast växande prenumerationsprodukt hittills.

Foto: Michel Anbratt

Schibsteds poddplattform Podme har nu totalt över 200 000 betalande prenumeranter på den svenska, norska och finska marknaden.

Ämnen i artikeln:

NyheterSchibstedPodme

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


I maj 2019 köpte Schibsted in sig i Podme och i juni i fjol stod det klart att mediehuset genom att utöka sin ägarandel till 91 procent blev majoritetsägare i poddplattformen

Nu, lite mer än ett år senare, passerar Podme 200 000 betalande prenumeranter. Det är en tredubbling sedan Schibsteds ökning i den prenumerationsbaserade ljudplattformen.

Tor Jacobsen, chef för användarbetalning, Consumer Business, i Schibsted News Media och styrelseordförande i Podme tolkar ökningen av abonnenter som ett resultat av ljudmediets framfart.

– Podme är Schibsteds snabbast växande prenumerationsprodukt hittills, med en otroligt stark tillväxt senaste året, säger han i ett pressmeddelande.

I en tidigare intervju med Dagens Media beskriver Pontus Ogebjer, investment manager på Schibsted, Podme som trumfkortet när Schibsted ska stärka positionen på podcastmarknaden.

– Vi såg en tydlig väg framåt i att att stärka positionen på podcastmarknaden. Detta genom att satsa ännu mer på Podme, som om blir central i hela vår poddsatsning framåt.

LÄS ÄVEN: Podme kärnan i Schibsteds nya poddstrategi 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev