Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Podme kärnan i Schibsteds nya poddstrategi

Podme kärnan i Schibsteds nya poddstrategi

Nyförvärvet Podme blir trumfkortet när Schibsted ska stärka positionen på podcastmarknaden: ”Vi såg en tydlig väg framåt”, säger Pontus Ogebjer, Investment Manager på Schibsted. ✓ Lansering av nya genrer ✓ Expansion och synergier ✓ SvD: ”Flera nya poddar ut i höst”.

Publicerad: 7 september 2021, 10:35

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetPodcastSchibstedPodmePrenumerationerLjudvågen

SvD:s redaktionschef Maria Rimpi avslöjar att flera nya poddar är på väg att sjösättas. Pontus Ogebjer, investment manager på Schibsted, beskriver hur nyförvärvet Podme blir en nyckelspelare i bolagets poddsatsning. Till höger Johan Strömberg,grundare och vd på Podme.

Foto: SvD

Podme hittade en lucka att fylla i poddbranschen, när bolaget 2017 startade en premiumplattform för podcasts. Det dröjde inte länge förrän Schibsted fick upp ögonen för uppstickaren, och sedan 2019

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News