torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Poddkriget trappas upp – Amazon accelererar

Publicerad: 29 oktober 2019, 10:22

Audible gör både utomhusreklam och videoreklam för sin tjänst på den svenska marknaden. Foto: Skärmdump Audibles reklamfilmer

Amazonbolaget Audible släpper svenskproducerad podcast och kampanjar hårt för att locka till sig fler betalande kunder. ”Vi har redan många medlemmar i Sverige”, säger Audible till Dagens Media.

Ämnen i artikeln:

Podcast

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Den amerikanska jätten Amazon fördjupar sina satsningar på den svenska poddmarknaden. Den 25 oktober släppte Amazon-ägda ljudbolaget Audible originalpodden ”Curious with Micael Dahlen”. Podden är på engelska och riktar sig

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev