Radio/podd
Poddindex listar kommersiella poddar separat
Publicerad: 14 november 2019, 07:13
Från och med nu ska det bli enklare för medieköpare att ha koll på vilka poddar som presterar väl.
På begäran av både köpare och säljare visar Poddindex en separat lista på enbart kommersiella poddar, vilket Dagens Media tidigare rapporterat om. I veckan rullas den nya sajten ut.
Tanken är att det ska göra det enklare för medieköpare att få en överblick över de kommersiella poddarna och hur de presterar i form av lyssning och räckvidd.
LÄS ÄVEN: Det är viktigast att tänka på i poddreklam
På den senaste tiden har det hänt en hel del inom poddvärlden. Så sent som förra veckan rapporterade Resumé om att Sveriges Annonsörer vill sälja både Poddindex och KIA-index. Uppdateringen av Poddindex kan ses som ett försök att göra indexet ännu mer attraktivt för potentiella köpare.
Dessutom har IAB:s nya globala poddvaluta antagits av aktörerna som redan är med i Poddindex, vilket spås driva upp poddintäkterna ytterligare.