Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag13.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Podd ska öka försäljningen av Situation Sthlm

Publicerad: 26 Februari 2020, 07:39

”Nu hoppas vi att podden ska hjälpa våra säljare att nå ut med sina berättelser för att få fler att köpa tidningen”, säger Ulf Stolt chefredaktör Situation Sthlm.

Situation Sthlm gör podcast tillsammans med Perfect day och SBAB för att driva upp försäljningen av tidningen.


Ämnen i artikeln:

Perfect Day

Situation Sthlms upplaga har minskat de senaste åren. För att få fler människor att köpa tidningen släpps därför podcasten ”Situation samtal”. 

I podden får lyssnaren ta del av livsberättelser från några av säljarna. Podcasten görs med stöd av SBAB och produceras av Perfect day. 

– Syftet med tidningsförsäljningen, förutom den inkomst den genererar, är att skapa en struktur i tillvaron, stimulera till minskat missbruk och få hjälp och stöd. Nu hoppas vi att podden ska hjälpa våra säljare att nå ut med sina berättelser för att få fler att köpa tidningen, säger Ulf Stolt chefredaktör Situation Sthlm, i en kommentar. 

”Situation samtal” har premiär i dag onsdag och säsongen består av sex avsnitt som släpps veckovis. 

Sedan 2015 har SBAB och Situation Sthlm samarbetat kring en rad olika projekt. Podcasten ”Situation samtal” är det senaste samarbetet. 

– Vi är glada över att få vara med och stötta Situation Samtal som en del i vårt långsiktiga samarbete. Vi vill göra vad vi kan för att skapa en mer inkluderande bostadsmarknad och hjälpa dem som har det tuffast. Syftet med vårt samarbete med Situation Sthlm är att stötta det viktiga jobb de gör för att hjälpa människor till meningsfull sysselsättning och därmed öka deras möjligheter att ta sig från gatans otrygghet, säger Patrik Söder, marknadschef på SBAB, i en kommentar.  

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Perfect Day

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.