Radio/podd
Perfect Day Media lanserar ny annonsprodukt – inför reklamspottar med extern röst
Publicerad: 31 mars 2023, 10:37
Ömer Toll, Head of Operations på Perfect Day, och Karolina Sandberg som är Head of Sales & Business Development. Foto: Perfect Day
I april lanserar Perfect Day Media ”Ads” där annonsörer kan köpa korta reklamspottar med demografisk styrning på CPM (cost per mille) vilka spelas in av en extern röst.
Ämnen i artikeln:
Perfect Day MediaSedan tidigare erbjuder Perfect Day Media vad bolaget kallar för redaktionell annonsering, vilket innebär att de anslutna poddprofilerna marknadsför ett varumärke under 60–90 sekunder.
Men med start i april 2023 lanserar Perfect Day Media en ny annonsprodukt, som går under namnet ”Ads”, enligt ett pressmeddelande.
Formatet gör det möjligt för annonsörer att köpa reklamutrymme på CPM (cost per mille) med demografisk styrning i poddbolagets nätverk. Och i stället för att poddprofilerna gör en så kallad ”prata” så används en extern röst.
De nya kampanjerna kommer att säljas och hanteras inom Perfect Day Media, som bland annat har Alex & Sigges podcast, Ursäkta, Fredagspodden och When we were Kings i sitt stall.
Med hjälp av Ads kan annonsörerna i större utsträckning styra urval och plattform samt vilken målgrupp som ska nås med vilken frekvens.
– Nu var tajmingen rätt för att bredda vårt erbjudande och möta marknadens efterfrågan med ett konkurrenskraftigt erbjudande där vi kan kombinera vår starka räckvidd med en premium-miljö av handplockade poddar som drivs av Sveriges populäraste poddprofiler, säger Karolina Sandberg, Head of Sales & Business development.