Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Ny podd och sajt från Sound Advertising Bureau

Publicerad: 15 September 2020, 09:09

”Det är mycket bra och viktigt med branschorganisationer som driver specifika och viktiga frågor”, säger Urban Hilding, vd på mediebyrån Hear.

Foto: Janne Næss + Pixabay

Den gemensamma branschorganisationen Sound Advertising Bureau startar podcasten ”Soundcast” och släpper en hemsida – på temat ljud.


Ämnen i artikeln:

Sound Advertising Bureau

Branschorganisationen Sound Advertising Bureau (SAB) startades av konkurrerande Acast, Bauer Media, Nent och Spotify förra hösten. Syftet med organisationen är att verka för att öka ljudets relevans som mediekanal.

Nu släpper Sound Advertising Bureau en podd och släpper en hemsida vilka ska ”driva ljudmediet framåt och inspirera annonsörer genom att belysa ljudets möjligheter”. På sajten kommer man bland annat att samla artiklar och studier om ljud. Även i podcasten ”Soundcast” är temat ljud. Avsnitten publiceras löpande.

– Det är mycket bra och viktigt med branschorganisationer som driver specifika och viktiga frågor, speciellt i ett medieslag som växer snabbt och fortsätter att utvecklas. Ljudstudier som finns tillgängliga på hemsidan är ett mycket bra och viktigt initiativ, något som vi har nytta av som mediebyrå. Vi ser även fram emot ett inspirerande innehåll i Soundcast, säger Urban Hilding, vd på mediebyrån Hear, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Sound Advertising Bureau

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.