Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Neråt för radiolyssnandet under 2021 – kommersiell radio tappar mest

Publicerad: 14 februari 2022, 08:48

Den kommersiella radion rasade med 11 procent 2021.

Foto: panida wijitpanya

Radiolyssnandet gick som helhet ner med 2,5 procent under 2021 jämfört med 2020. Men både Bauer Medias och Nent Groups radiokanaler tappar betydligt mer än så.
✓ Så ser lyssnandet ut – station för station
✓ Bauers poddar ökar men nu tappar man Framgångspodden
✓ Ökade medieinvesteringar trots lyssnartapp


Ämnen i artikeln:

Bauer Media GroupNENT GroupSveriges Radio

Den dagliga räckvidden för radion ligger i snitt på strax över 5,5 miljoner lyssnare under 2021, enligt Kantar Sifo. Det är ett tapp på 2,5 procent jämfört med 2020. Men

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev