Få hela storyn
Starta din prenumeration
Radio/podd
Publicerad: 14 februari 2022, 08:48
Den kommersiella radion rasade med 11 procent 2021.
Foto: panida wijitpanya
Radiolyssnandet gick som helhet ner med 2,5 procent under 2021 jämfört med 2020. Men både Bauer Medias och Nent Groups radiokanaler tappar betydligt mer än så.
✓ Så ser lyssnandet ut – station för station
✓ Bauers poddar ökar men nu tappar man Framgångspodden
✓ Ökade medieinvesteringar trots lyssnartapp
Den dagliga räckvidden för radion ligger i snitt på strax över 5,5 miljoner lyssnare under 2021, enligt Kantar Sifo. Det är ett tapp på 2,5 procent jämfört med 2020. Men
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.