lördag10 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Monopol Media gör podd om entreprenörskap: ”Vi ville se hur det går till i verkligheten”

Publicerad: 27 januari 2021, 08:13

I podden ”Tvålkungen” följer Gunnar Harrius (bilden), producent på produktionsbolaget Monopol Media, den gamla PR-strategen Tom Flumé under hans första år som egenföretagare i tvålbranschen. Foto: Jacob Bursell

Monopol Media, som står bakom ekonomipodden Kapitalet, lanserar Tvålkungen – en podd om en entreprenörs resa.

Ämnen i artikeln:

Podcast

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


I ”Tvålkungen”, som har premiär den 1 februari, följer reportern Gunnar Harrius den tidigare byråanställde Tom Flumé, som beslutade sig för att lämna sitt jobb för att gå in helhjärtat i bygget av tvålföretaget Moss & Noor. I den sjudelade serien får lyssnarna följa med under Tom Flumés första år som entreprenör – under med- och motgångar.

– Ofta får man höra entreprenörshistorierna i efterhand, när en PR-byrå fått skriva en founders story. Vi ville se hur det faktiskt går till i verkligheten, säger Gunnar Harrius, producent och reporter, i ett pressmeddelande.

Tvålkungen är, precis som ekonomipodden Kapitalet, en podcast av Monopol Media som grundades av Jacob Bursell 2017.

– Vi har verkligen slitit för att staka ut vår egen väg i poddmarknaden och göra kommersiell radiojournalistik där fokus ligger på innehållet och inte på profilen. Därför är det så kul att kunna sjösätta ett format till, och samtidigt ta nästa steg i vår ambition att ta fram en hel klase poddar med hög kvalitet på både produktion och innehåll, säger Jacob Bursell, vd för Monopol Media och tidigare guldspadevinnare.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev