Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag25.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Monopol Media gör podd om entreprenörskap: ”Vi ville se hur det går till i verkligheten”

Publicerad: 27 Januari 2021, 08:13

I podden ”Tvålkungen” följer Gunnar Harrius (bilden), producent på produktionsbolaget Monopol Media, den gamla PR-strategen Tom Flumé under hans första år som egenföretagare i tvålbranschen.

Foto: Jacob Bursell

Monopol Media, som står bakom ekonomipodden Kapitalet, lanserar Tvålkungen – en podd om en entreprenörs resa.


Ämnen i artikeln:

Podcast

I ”Tvålkungen”, som har premiär den 1 februari, följer reportern Gunnar Harrius den tidigare byråanställde Tom Flumé, som beslutade sig för att lämna sitt jobb för att gå in helhjärtat i bygget av tvålföretaget Moss & Noor. I den sjudelade serien får lyssnarna följa med under Tom Flumés första år som entreprenör – under med- och motgångar.

– Ofta får man höra entreprenörshistorierna i efterhand, när en PR-byrå fått skriva en founders story. Vi ville se hur det faktiskt går till i verkligheten, säger Gunnar Harrius, producent och reporter, i ett pressmeddelande.

Tvålkungen är, precis som ekonomipodden Kapitalet, en podcast av Monopol Media som grundades av Jacob Bursell 2017.

– Vi har verkligen slitit för att staka ut vår egen väg i poddmarknaden och göra kommersiell radiojournalistik där fokus ligger på innehållet och inte på profilen. Därför är det så kul att kunna sjösätta ett format till, och samtidigt ta nästa steg i vår ambition att ta fram en hel klase poddar med hög kvalitet på både produktion och innehåll, säger Jacob Bursell, vd för Monopol Media och tidigare guldspadevinnare.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Podcast

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.