Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Ljudets kraft i fokus under ”Audio Talks” – här kan du se sändningen

Publicerad: 20 april 2022, 08:34

I en av dagens paneler diskuterar Lisa Palm Danielsson, Agneta Sjödin och Fanny Klefelt vilka kreativa möjligheter ljud ger. Leder samtalet gör Resumés chefredaktör Yasmine Winberg.

Vad har varumärken att vinna på att investera i ljud? Vilka utmaningar finns med ljudmediet? Under premiären av ”Audio Talks” ägnar vi en hel timme åt att att prata om effekten av ljud. Här kan du se onlineshowen:


Ämnen i artikeln:

Bauer Media GroupAcastGoogleYoutubeMcDonaldsPepsiResuméDagens Media

HÄR KAN DU SE AUDIO TALKS

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

I dag, torsdag, mellan klockan 11 och 12 sänder Dagens Media och Resumé onlineshowen ”Audio Talk”, där vi under en timme djupdyker i utmaningarna och möjligheterna med ljud.

Ljudkonsumtionen ökar kraftigt och varumärkens nyfikenhet för ljudmediet ökar, men investeringarna hänger inte med. Så varför ska annonsörer investera i ljud? Det här diskuterar Kristoffer Stenqvist, marknadschef Kry, Anna Rastner, Content Director, Bauer Media Group (partner) och Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Partners & Agencies, Google Sweden (partner) i en panel.

På plats finns också Lisa Palm Danielsson, Generalsekreterare, Ronald McDonald Barnfond, Fanny Klefelt, creative manager, Acast (partner) och Agneta Sjödin, som har podden ”Så in i Själen” för att prata om hur man kan skapa storytelling och relationer genom ljud.

En fråga som också avhandlas är vilken roll musiken kan ha i varumärkesbyggandet. I studion för ett samtal om det hittar du Oscar Höglund, medgrundare och vd på Epidemic Sound, Per Sundin, chief executive officer på Pophouse Group och Eric Skuncke, Youtube Musics (partner) music lead northern europe.

Dessutom har vi gjort en exklusiv intervju med Christian Saclier, Pepsis globala innovationschef, om hur bolaget investerar och arbetar med ljud och musik globalt i sin marknadsstrategi.

Programledare och moderator är Linnéa Kihlström, chefredaktör på Dagens Media och Yasmine Winberg, chefredaktör på Resumé.

Partners till ”Audio Talks 2022” är Youtube Music, Bauer Media och Acast.

 

Glöm inte att anmäla dig

Här kan du anmäla dig till ”Audio Talks 2022”.

Krockar det med något annat? Ingen fara! Är du anmäld kan du se programmet i efterhand via en länk.

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev