Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

Linda Palmgren: ”Målet är att komma ut starkare”

Publicerad: 28 December 2020, 10:46

”Vi har under året lärt oss att mycket av det vi nyss trodde var omöjligt är möjligt”, säger Linda Palmgren.

Foto: Janne Næss

”2021 handlar om att bibehålla tempot, nyfikenheten, modet och kraften i utvecklingen framåt”, säger Linda Palmgren, vd på Bauer Media.


Ämnen i artikeln:

Linda PalmgrenNyårsfråganBauer Media Group

Vad tycker du har varit årets största lärdom?

– Vi har under året lärt oss att mycket av det vi nyss trodde var omöjligt är möjligt. Vi har exempelvis insett att digitala möten faktiskt fungerar. Vikten av uthållighet, långsiktighet och flexibilitet, med det kunna ställa om snabbt. Men också förmågan att hålla modet uppe. Utifrån ett ledarskapsperspektiv har lyhördhet och empati förmodligen aldrig varit viktigare.

Vad tycker du har varit årets tuffaste utmaning?

– Ovissheten. Viljan att kunna göra det bästa för alla medarbetare där konsekvenserna av pandemin har varit en stor utmaning. Att balansera avvikelser, permitteringar och göra rätt prioriteringar. Vi har trots det utvecklat vårt sätt att arbeta och befäst vår position som marknadsledare med 5 miljoner lyssnare varje vecka, samt lyckats lansera Podplay med redan över 1 miljon lyssnare.

Med ett 2020 präglat av coronapandemin, vad tror du kommer definiera år 2021?

– I ett ord. ”Grit”. Fortsätta ta hand om våra fantastiska medarbetare. Bauer Media har en oerhört stark och snabbrörlig organisation och vårt fokus är alltid att skapa värde för våra lyssnare. Oavsett vart vi möter dem. 2021 handlar om att bibehålla tempot, nyfikenheten, modet och kraften i utvecklingen framåt. Målet är givet, att komma ut starkare efter pandemin.

Redaktionen Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.