Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

Linda Palmgren: ”Ett starkt teamwork”

Publicerad: 25 december 2021, 09:42

Linda Palmgren, vd på Bauer Media.

Foto: Bauer Media/Maryviolet

JULFRÅGAN. Bauer Medias vd Linda Palmgren lyfter fram bolagets medarbetare och de resultat de skapat under 2020.


Ämnen i artikeln:

Bauer Media GroupLinda PalmgrenMediebranschen summerar 2021

Enligt tradition avslutar Dagens Media året med en enkät där tongivande personer i branschen reflekterar kring året som varit – och det som komma skall.

Vilken var den viktigaste branschhändelsen 2021?

– Att podcast tog steget in i LIVE genom livesända poddar på Podplay samt alla nyheter som driver ljud som kategori. Exempelvis Clubhouse, även om trenden var kortvarig, och nyheten Logcast – det visar att det sker en väldig innovation inom ljud just nu. Vi kommer garanterat få se fler ljudtjänster framåt och de bidrar alla med att flytta fram positionen för ljud som medium.

LÄS ÄVEN: Uteblivna politiska beslut skapar frustration – här är radiobolagens mediepolitiska önskningar

Vem i branschen förtjänar att hyllas lite extra efter året?

– Alla våra medarbetare på Bauer Media som genom ett starkt teamwork stärkt vår ledande ljudposition Onair, Online och Ondemand. Därtill fortsatt skapa fantastisk ljudunderhållning genom hela pandemin. De har suttit i karantän, de har själva varit sjuka och stått inför helt nya utmaningar rent tekniskt, men ändå sett till att innehållet nått fram till våra lyssnare.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– 2022 hoppas jag blir året då jag tar mitt förarbevis eller skepparexamen.

Vilka frågor blir avgörande för branschen 2022?

– 40 procent av mediekonsumtionen är ljud och det viktigaste vi står inför är att annonsörer och byråer blir medvetna om ljudets kraft och att de investerar mer i linje med konsumtionen.

LÄS ÄVEN: Regeringen utreder villkoren för kommersiell radio 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.