Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Radio/podd

Klarna och Fördomspodden synar kändisars shoppingvanor

Publicerad: 1 April 2019, 09:52

Klarna och fördomspodden i samarbete

Klarna i kreativt samarbete med Fördomspodden – ska med hjälp av sin app luska i kändisars shoppingvanor.


Ämnen i artikeln:

Klarna

I april kommer Klarna att ingå ett kreativt samarbete med Fördomspodden. Under fyra veckor bjuder Emil Persson tillbaka några av sina favoritgäster från poddens tidigare avsnitt för att testa sina fördomar om deras shoppingvanor. Först ut är Alexander Kronlund.

Oavsett vad poddens gäster svarar när Emil Persson ställer dem mot väggen, blir det svårt för dem att slingra sig, då inköpen syns i Klarna-appen.

- Syftet med kampanjen är att på ett lättsamt sätt lyfta fram en av de stora fördelarna med Klarnas app - nämligen att du kan se precis vad du handlat. Online-utbudet är enormt och därför blir vad du handlat väldigt individuellt. Shoppingbeteendet säger därmed mycket om stil, personlighet och intresse. Därför ska det bli väldigt spännande att se om fördomarna stämmer eller inte, säger Christian Cabau, Marknadschef för Klarna Sverige, i ett pressmeddelande.

Under kampanjen avslöjar Emil Persson även sina egna fördomar om sig själv och sitt eget shoppingbeteende. Dessa ljudspottar kommer rulla under 8 veckors tid i Acast närmare 700 poddar.

- Jag har inte bara fördomar om andra människor, utan ganska många fördomar om mig själv också. Känns ibland som att jag lever i en slags förnekelse när det kommer till mina shoppingvanor. Men nu när jag har laddat ner Klarna-appen har jag fått svar på mina egna fördomar. Gud vad jag lägger mycket pengar på att köpa samma svarta halsduk om och om, igen eftersom det verkar som att kroggarderober äter upp den varje gång, säger Emil Persson från Fördomspodden.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Klarna

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev