Radio/podd
Innehåll i fokus för poddbolagen – när annonsintäkterna och räckvidden ökar
Podcasts tar rejäla kliv på annonsmarknaden, och konkurrensen om annonsörernas pengar hårdnar. ✓Spotify släpper första dramatiserade podden ✓Acast letar nya stjärnpoddar ✓Perfect Day siktar på nya marknader
Publicerad: 7 september 2021, 05:16
Podcasts tar rejäla kliv på annonsmarknaden, och konkurrensen om annonsörernas pengar hårdnar. Acast, Spotify och Perfect Day diskuterar utvecklingen på marknaden.
Poddar som reklamkanal växer kraftigt – om än fråga låga nivåer. Enligt IRM köpte svenska annonsörer utrymme för 174 miljoner kronor i poddar under 2020. Det kan jämföras med reklammarknaden
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.