Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Radio/podd

”Ingen ljudboom – det är en explosion”

Publicerad: 11 September 2019, 08:57

Christer Modig, vd Nent Radio, Malin Tempelman Meincke, head of media & traffic acquisition Tele2, Staffan Rosell, vd Bauer Media, Josephine Forssjö, innehållschef Acast och Joakim Francke, Mediacom, diskuterar ljudets framtid.

Foto: Pax Engström

Ljudmedierna ökar kraftigt – i både konsumtion och intäkter. Dagens Media samlade representanter från Nent Radio, Mediacom, Bauer Media, Acast och Tele2 för ett samtal om ljudets utveckling, utmaningar och möjligheter. ”Den SEO som finns i dag måste få ett annat typ av språk”, säger Joakim Francke.


Ämnen i artikeln:

NENT GroupDagens MediaCom hemMediacomChrister ModigTele2Bauer Media GroupStaffan RosellAcast

Ljudboomen är här. Det konstaterar deltagarna i rundabordssamtalet om ljud. 2015 investerades det 763 miljoner kronor i radio, förra året låg siffran på omkring 1,08 miljarder, enligt IRM. Prognosen för

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.