Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Radio/podd

”Ingen ljudboom – det är en explosion”

Publicerad: 11 September 2019, 08:57

Christer Modig, vd Nent Radio, Malin Tempelman Meincke, head of media & traffic acquisition Tele2, Staffan Rosell, vd Bauer Media, Josephine Forssjö, innehållschef Acast och Joakim Francke, Mediacom, diskuterar ljudets framtid.

Foto: Pax Engström

Ljudmedierna ökar kraftigt – i både konsumtion och intäkter. Dagens Media samlade representanter från Nent Radio, Mediacom, Bauer Media, Acast och Tele2 för ett samtal om ljudets utveckling, utmaningar och möjligheter. ”Den SEO som finns i dag måste få ett annat typ av språk”, säger Joakim Francke.


Ämnen i artikeln:

Dagens MediaStaffan RosellChrister ModigNENT GroupCom hemTele2Bauer Media GroupAcastMediacom

Ljudboomen är här. Det konstaterar deltagarna i rundabordssamtalet om ljud. 2015 investerades det 763 miljoner kronor i radio, förra året låg siffran på omkring 1,08 miljarder, enligt IRM. Prognosen för

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.