Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Radio/podd

Hur gör man ett lyckat poddsamarbete?

Antalet poddar blir fler och fler i Sverige, likaså de kommersiella samarbetsmöjligheterna. Fredrik Hermansson, nordisk chef på Acast, ger sin syn på vad som krävs för ett lyckat partnerskap.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 18 Februari 2019, 08:16

Ämnen i artikeln:

PodcastAcast

Vad är det viktigaste att tänka på när man som annonsör ska sponsra en podd?

– Att man har ett syfte med sin kampanj och vet vad man vill uppnå med samarbetet. En annan viktig del som påverkar den kreativa utformningen är att man som annonsör vågar ge poddprofilen ansvar och låter den få sätta sin prägel på samarbetet, säger Fredrik Hermansson, nordisk chef på Acast, och fortsätter:

– Profilerna känner sina lyssnare bäst och vet vad som fungerar, något som annonsörer bör utnyttja. 

Läs mer om vad som krävs för ett lyckat poddsamarbete och Fredrik Hermanssons fem konkreta tips i Dagens Media magasin nummer 1, 2019. 

Ingen prenumeration? Här kan du teckna en. 

Ämnen i artikeln:

PodcastAcast

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.