Få hela storyn
Starta din prenumeration
Radio/podd
Publicerad: 17 Oktober 2019, 11:45
Bild 1/2 Fredrik Hermansson på Acast, Peter Mackhé på Sveriges Annonsörer och Mattias Björkman på Bauer Media svarar på vad uppdateringen av Poddindex betyder.
Foto: Janne Næss (t.v.) och press
En stor del av Sveriges poddar ansluter sig till IAB:s nya globala poddvaluta. Men fortfarande står flera bolag och poddar utanför en gemensam mätvaluta. ✓ Detta innebär den nya valutan ✓ Så väntas siffrorna påverkas ✓ Locket på från Spotify
Ämnen i artikeln:
SpotifyPerfect DaySveriges AnnonsörerAcastPodcastIABDagens Media InsiktBauer Media GroupEfter årsskiftet ska alla poddar som tidigare ingått i Poddindex istället rapportera in siffror enligt IAB:s globala och uppdaterade mätstandard. Siffror över både lyssning och räckvidd kommer vara jämförbara med
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.