Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Radio/podd

För första gången – så stora är medieköpen i poddar

Publicerad: 14 april 2021, 07:53

Poddar är det mest snabbväxande mediet sett till medieinvesteringar hos IRM. Tillväxten sker dock från låga nivåer.

Foto: Janne Næss

För första gången presenterar IRM siffror över medieköpen i poddar. Enligt IRM är poddar just nu det mest snabbväxande mediet.


Ämnen i artikeln:

IRMPodcast

Totalt investerade annonsörerna 174 miljoner kronor i poddar under 2020. Det är en ökning på 13,4 procent jämfört med 2019.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

IRMPodcast

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.