Radio/podd
För första gången – så stora är medieköpen i poddar
Publicerad: 14 april 2021, 07:53
Poddar är det mest snabbväxande mediet sett till medieinvesteringar hos IRM. Tillväxten sker dock från låga nivåer.
Foto: Janne Næss
För första gången presenterar IRM siffror över medieköpen i poddar. Enligt IRM är poddar just nu det mest snabbväxande mediet.
Totalt investerade annonsörerna 174 miljoner kronor i poddar under 2020. Det är en ökning på 13,4 procent jämfört med 2019.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.